Як самостійно поміняти повітряний фільтр в автомобілі

Заміна повітряного фільтра в автомобілі

Зміст статті:

Повітряний фільтр – це фільтруючий елемент, укладений в гумову оболонку і створює перешкоду для пилу, дрібного сміття. Він очищає повітряний потік перед тим, як той потрапить в двигун, змішавшись з пальним. Від нього безпосередньо залежить безперебійна робота двигуна і автомобіля.

Автомобілю потрібно для утворення паливно-повітряної суміші 15 літрів атмосферного повітря на кожен літр палива. Надходить він через зовнішній повітрозабірник або патрубок від повітряного фільтра, розташований поруч з радіаторної гратами.

Якість повітря далеко від ідеалу. Суспензія піску, сміття, пилу і бруду разом з повітряним потоком спрямовується через колектор до силового агрегату. Якщо на шляху у нього не виникне фільтруючої системи, двигуну дуже швидко потрібний дорогий ремонт. Між двома регламентними перевірками, за які машина встигає пройти близько 15 тис. км, фільтр встигає зібрати до 150 м сміття.

Завдання фільтра – відсікти від двигуна травмуюче сміття. Після очищення повітряний потік здатний виступати в якості регулятора горючої суміші в ДВЗ, викидаючи в атмосферу менше шкідливих відпрацювань.

Симптоми забруднення

Брудний і чистий повітряний фільтр

На фото: брудний і чистий фільтри

  1. Мотор заводиться важко, може стихнути в русі. Потрапивше сміття травмує деталі, прискорюючи їх знос і приводячи двигун в неробочий стан.
  2. Зростає на 10% витрата палива.
  3. Вихід діоксиду вуглецю у вихлопі зростає, завдаючи шкоди людському здоров’ю та екології.
  4. Прийомистість двигуна втрачається із-за обмеженого доступу повітря в камеру згоряння.
  5. На приладовій панелі загоряється піктограма проблем силового агрегату.

Зрозумівши, що з машиною діється недобре, а симптоматика збігається, краще, не відкладаючи в довгий ящик, провести заміну фільтра на місці.

Де знаходиться повітряний фільтр

Навіть недосвідчений автолюбитель зможе показати місце, де встановлений фільтр повітряної очистки – він винесений на чільне місце підкапотного простору. Такий варіант розміщення оберігає його від дощу і летить з-під коліс вологи. Фільтр завжди повинен залишатися сухим – потрапляння рідини означає необхідність негайної заміни.

В карбюраторному двигуні (ЗІЛ, старі радянські машини) пристрій поміщається в жорсткому (пластиковому, металевому) корпусі поверх карбюратора, поблизу від повітрозабірних магістралі.

У інжекторному двигуні, що стоїть на більшості сучасних легкових автомобілів, фільтр монтується в безпосередній близькості від силового агрегату в пластиковому кожусі. Елемент щільно підігнаний до корпусу і фіксується кріпильними деталями.

Який повітряний фільтр вибрати

різні типи фільтрів

На фото: різні типи фільтрів

Фільтри діляться на різні категорії:

  1. Вироби першого класу – високоякісні, забезпечують повноцінне очищення повітря. Встановлюються на відтюнінгованих спорткарах, що мають потребу у великому припливі повітря.
  2. Вироби другого класу здатні затримати на поверхні частинки розміром не менше 1 мкм.
  3. Вироби третього класу фільтрують грубо, утримуючи лише частинки розміром понад 10 кмк.

По виду використання розрізняють наступні вироби:

  1. Круглі або овальні повітряні фільтри призначені для карбюраторних машин. У них укріплена фільтруюча перегородка і встановлена металева сітка із захисним покриттям проти корозії.
  2. Панельні, найпоширеніші фільтри, призначені для інжекторних машин. Конструкція не містить металевих елементів, що дозволяє двигуну працювати надійно, не викидаючи шкідливі речовини в великій кількості в навколишнє середовище і роблячи простий процес утилізації старого фільтру.

За типом очищення фільтруючі елементи поділяються наступним чином:

  1. Інерційно-масляній. Поступово елемент витісняється більш зручними аналогами, так як він незручний в обслуговуванні. Повітряна маса в ньому пропускається через фільтр і контейнер з маслом. Усе сміття після контакту з маслом прилипає до фільтруючої поверхні.
  2. Циклонний. В основі його роботи лежить поняття відцентровості та інерції руху. Зібраний таким чином сміття накопичується в сміттєприймачі.
  3. Прямоточний. Максимально ефективний елемент, що має малу опірність всмоктуванню, що підвищує динамічність двигуна.

По конструкції фільтри бувають з різним числом ступенів очищення.

Фільтри виготовляються з різних матеріалів:

  • Паперові. Самий бюджетний варіант. Простий в експлуатації і недорогою ціною. Сміття затримується на пористій, гофрованій поверхні. За рахунок спеціальної обробки термін служби паперового фільтра збільшений. Однак він дуже нетерпимий до вологи і є одноразовим. Якщо засмітився фільтр, його однозначно потрібно змінювати.
  • Тканий матеріал/поролон. Просочений спеціальним розчином матеріал складається гармошкою, він отримав велику фільтруючу поверхню. Встановлюється на каркасну основу з ребрами жорсткості для збереження первісної форми. Фільтр можна використовувати після промивання проточною водою вдруге.
  • Синтетичний. Міцний, багаторазового застосування фільтр стає досить популярним, витісняючи папір.
  • П’ятишарова марля. У двигунах великої потужності і спорткарах використовується варіант марлевого фільтра, просоченого маслом і закріпленого на жорсткому каркасі.

Кожен автовиробник під марки своїх машин визначає оптимальні типи фільтрів, які пройшли тестування. Найбільший ефект дає все ж заміна забрудненого елемента новим, адже навіть вартість оригінального фільтра багаторазово менше, ніж ремонт силового агрегату.

Слід уникати придбання дешевих аналогів. Їх основна перевага – мізерна ціна, але гарантії захисту двигуна від сміття вони не дають. Чим довше експлуатаційний ресурс і вище якість використаного матеріалу, тим довше прослужить фільтр. Завжди краще орієнтуватися на повітряні фільтри, запропоновані заводом-виготовлювачем в мануалі.

Як зняти старий повітряний фільтр і замінити на новий

заміна фільтра

На фото: заміна фільтра на Ford Fusion

Будь-яку роботу по діагностиці, ремонту або заміни елементів автомобіля, навіть таких простих, як повітряний фільтр, треба починати з читання інструкції. В ній чітко зазначено, який фільтр повинен встановлюватися на двигун конкретної машини. Цю ж інформацію можна добути з мережі або скористатися послугами працівників автосервісу.

Самостійно замінити фільтр нескладно, від сили процедура триває не більше пари хвилин. Процедура виконується покроково:

  1. Поставити машину на ручник і вимкнути мотор. Для механічної трансмісії досить увіткнути першу передачу. Для коробки-автомат необхідно вибрати режим parking.
  2. Відкривши капот, зафіксувати його важелями.
  3. У випадку, якщо корпус фільтра має місце з’єднання зі шлангом вакуумного посилення гальм, останній треба від’єднати.
  4. Знайти повітряний фільтр у верхній частині силового агрегату.
  5. Відкрутити чотири-п’ять гвинтів на кришці повітряного фільтра за допомогою торцевого гайкового ключа або хрестової викрутки. У ряді моделей гвинти замінені на кліпси або гайки-«баранці».
  6. Витягти старий, забруднений фільтр.
  7. Вологою ганчіркою видалити накопичений всередині корпусу бруд і пил.
  8. Вставити фільтр широкою стороною доверху, щільно притиснувши. Між фільтром і корпусом не повинен залишитися зазор!
  9. Притиснути фільтруючий елемент кришкою і надійно зафіксувати її.

Корисні поради

Автолюбителям-початківцям, які ніколи раніше не стикалися з самостійною заміною фільтра, буде корисна ця інформація:

  • Не змінюйте фільтр в машині, яка лише зупинилася після руху. Деякі вузли гарячі, можна отримати опік.
  • Кожна заміна фільтра повинна поєднуватися з оглядом гофри шланга, що з’єднує дросель і корпус. Неприпустимі тріщини, щілини, розриви – вони означають, що пил всмоктується прямо в двигун.
  • Встановивши новий фільтр, через пару днів знову подивіться на нього. Наявність пилу на гумовому ободі означає недостатньо щільне прилягання виробу.
  • В дизельних моторах корпус повітряного фільтра має датчик засмічення. Кожну заміну фільтра спеціальною ручкою датчика треба обнулити результат. Заміна обґрунтовано, коли стрілка пройшла половину шкали.

Коли міняти фільтр

Завжди необхідно виходити з конкретних особливостей автомобіля. Не завжди виробники вказують точні терміни заміни повітряного фільтруючого елемента. Загальна рекомендація приурочує заміну росходника до зміни масла в силовому агрегаті приблизно по досягненні пробігу в 15 тис. км.

Для власників, які мають дизельні або турбовані мотори, операція повинна здійснюватися частіше. Конструктивно подібні моторні вузли ще більш чутливі до забруднення цього елемента.

Визначити необхідність заміни можна і шляхом візуального огляду. Поверхня повинна бути чиста і світла, без масляних плям і темних розлучень. Якщо колір змінено, заміна фільтра обов’язкове.

Самостійний огляд в літній період слід проводити частіше. В першу чергу, це стосується тих автолюбителів, які колесять по бездоріжжю. У всіх жителів сіл, дачників, рибалок, мисливців та любителів подорожей і екстриму машина активно «пилить» по дорогах з поганим покриттям.

Процес пилоутворення відбувається дуже інтенсивно. Бруд по воздухозаборнику потрапляє через вхідний канал в силовий агрегат. Своєчасна діагностика забруднення страхує від серйозних ускладнень в роботі двигуна.

Важливо пам’ятати, що чим брудніше дороги, чим більше на них піску і пилу, тим швидше забивається повітряний фільтр.

Згідно з правилами техобслуговування, повітряний фільтр вимагає заміни при досягненні пробігу автомобіля в діапазоні 35-50 тис. км. Ця цифра явно завищена і розрахована на експлуатацію автомобіля виключно на вимитих з шампунем автобанах.

В Українських реаліях треба враховувати чинники екологічної ситуації в регіоні і тяжкість експлуатаційних умов. Для Росії інтервал між замінами фільтра може бути сильно скорочений, особливо в теплу пору року. На думку фахівців, має сенс міняти повітряний фільтр після того, як машина пройшла 10 тис. км

Висновок

В автомобілі немає непотрібних вузлів або деталей. Навіть такий, здавалося б, незначний елемент, як повітряний фільтр, виявляється вкрай важливий! Від нього залежить стабільність роботи мотора, безаварійне, упевнений рух машини і гарний настрій водія!

Відео про повітряні фільтри:

Прокоментуйте статтю першим

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована


*