Принцип роботи, можливості і покоління трансмісії Super Select

Трансмісія Супер Селект

Трансмісія «Супер Селект» від компанії Міцубісі на початку 90-х років зробила революцію в конструкції систем повного приводу. Водієві потрібно одне перемикання важеля, і до його послуг – три режими трансмісії і знижуюча передача.

Зміст статті:

Що таке повнопривідна трансмісія від Міцубісі

Трансмісію «Супер Селект» 4WD вперше реалізували на моделі Pajero. Конструкція системи дозволяла на швидкості до 90 км/год перейти позашляховику на необхідний режим пересування:

  • задній;
  • повний привід;
  • повний привід із заблокованим міжосьовим диференціалом;
  • знижувальна передача (на швидкості до 20 км/год).
Система приводу Super Select 4WD

Система приводу Super Select 4WD

Вперше повнопривідна трансмісія «Супер Селект» була випробувана на позашляховиках для спортивних змагань на витривалість 24 години Ле-Мана. Після високих оцінок експертів система встановлюється як штатна на всі позашляховики і мікроавтобуси компанії.

Конструкція миттєво перемикає моноприводом в режим повного приводу на слизькій поверхні. Під час виїзду на бездоріжжі включається блокування міжосьового диференціала.

Знижена передача дозволяє значно збільшити крутний момент на колесах.

Покоління системи на Паджеро Спорт та інших моделях

З моменту серійного випуску в 1992 році трансмісія пройшла єдину модернізацію і одне оновлення. Покоління I і II відрізняються невеликими змінами в конструкції диференціала, і перерозподіл моменту. У модернізованій системі «Селект 2+» використаний «Торсен», який замінив вискомуфту.

Система приводу Super Select 4WD, 1 покоління

Система приводу Super Select 4WD, 1 покоління

Система складається з двох головних елементів:

  1. роздавальна коробка на 3 режима;
  2. знижувальна передача або демультиплікатор на два щаблі.

Синхронізатори муфти забезпечують перемикання режимів безпосередньо під час руху авто.

Характерна особливість трансмісії в тому, що віскомуфта тільки коригує роботу диференціала при розподілі моменту. При їзді по місту вузол неактивний.

У таблиці нижче – використання трансмісії Super Select в автомобілях Mitsubishi:

супер селектор

Принцип роботи трансмісії першого покоління використаний симетричний конічний диференціал, момент передається через зубчасту ковзну передачу з синхронізаторами. Перемикання передач здійснюються важелем.

Головні характеристики «Супер Селект-1»:

  • механічний важіль;
  • розподіл моменту між осями 50х50;
  • передаточне відношення понижуючої передачі: 1-1,9 (Hi-Low);
  • використання віскомуфти 4Н.

Друге покоління системи отримало несиметричний повний привід, змінилося співвідношення передачі моменту ― 33:67 (на користь задньої осі), при цьому передавальне співвідношення понижувальної передачі Hi-Low залишилося без змін.

Система приводу Super Select 4WD, 2 покоління

Система приводу Super Select 4WD, 2 покоління

В конструкції замінили механічний важіль управління на електронний з використанням електроприводу. За замовчуванням в трансмісії встановлений режим пересування 2Н, з заднім провідним мостом. При підключенні повного приводу за коректну роботу диференціала відповідає вискомуфта.

У 2015 році конструкція трансмісії була доопрацьована. Вискомуфту замінив диференціал «Торсен», система отримала назву Super Select 4WD покоління 2+. В системі був залишений несиметричний диференціал, який передає зусилля в співвідношенні 40:60, змінилося і передавальне співвідношення 1-2,56 Hi-Low.

Для перемикання режимів водієві достатньо використовувати шайбу селектора, важіль «раздатки» відсутня.

Можливості Super Select

Система повного приводу має чотири основних і один додатковий режим роботи, які дозволяють автомобілю пересуватися по асфальту, бруду і снігу:

  • 2Н ― тільки задній привід. Самий економічний режим, використовується у місті на звичайній дорозі. При такому режимі міжосьовий диференціал повністю розблоковано.
  • 4Н ― привід на всі колеса з автоматичним блокуванням. Перехід на повний привід можна провести на швидкості до 100 км/год з режиму 2Н, просто відпустивши педаль газу і перевівши важіль або натиснувши кнопку селектора. 4Н забезпечує маневреність на будь-якій дорозі, зберігаючи керованість. Диференціал буде автоматично блокуватися при виявленні пробуксовки коліс, на задній осі.
  • 4НLc ― повний привід з жорсткою блокуванням. Режим призначений для крутого бездоріжжя і для доріг з мінімальним зчепленням: бруд, слизькі схили. 4НLc не можна використовувати в місті – трансмісія відчуває критичні навантаження.
  • 4LLc ― активна знижуюча передача. Використовується коли необхідно забезпечити колесам максимальний крутний момент. Такий режим потрібно активувати тільки після повної зупинки автомобіля.
  • R/D Lock ― особливий режим блокування, що дозволяє імітувати блокування заднього міжколісного диференціала.

Плюси і мінуси

Головний плюс трансмісії від Мітсубісі – відключається диференційний повний привід, який перевершує практичністю відомий Part-Time. Є можливість на ходу змінювати режими руху. Використовуючи тільки задній привід, зменшується витрата палива. За відомостями виробника, різниця у витраті палива складає близько 2 літрів на 100 км пробігу.

Додаткові переваги трансмісії:

  • можливість використовувати повний привід необмежений час;
  • простота у використанні;
  • універсальність;
  • надійність.

Незважаючи на явні переваги, у японській системи повного приводу є істотний недолік – висока вартість ремонту.

Відмінності від «Ізі Селект»

Трансмісію Easy Select часто називають полегшеною версією «Супер Селекта». Головна особливість – в тому, що в системі використовується жорстке підключення передньої осі без міжосьового диференціала. Тому повний привід включається вручну тільки в разі потреби.

Mitsubishi L200 (V) з трансмісією Супер Селект 2+

Mitsubishi L200 (V) з трансмісією Супер Селект 2+

Експлуатація автомобіля з системою Easy Select з постійно включеним повним приводом заборонена. Вузли трансмісії не розраховані на постійні навантаження.

Корисне відео

Дізнатися більше про роботу трансмісії Super Select на відео нижче:

Варто відзначити, що поки Super Select залишається однією з найбільш універсальних і простих систем повного приводу. Вже існують складні варіанти з електронним управлінням, але всі вони значно дорожче.

Прокоментуйте статтю першим

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована


*