Система запалювання ВАЗ 2110

Система запалювання ВАЗ 2110

У цій статті представлена ​​схема системи запалювання для автомобіля ВАЗ 2110, а також принцип її роботи.

Зміст статті:

Система запалювання – одна з найважливіших систем керування двигуном автомобіля. Призначається дана технологія для запалення суміші бензину і повітря в двигуні. Забезпечується це за рахунок появи іскри. Запалення є складовою частиною системи електрообладнання машини.

Електрична схема системи запалювання автомобіля

Електрична схема безконтактної системи запалювання ВАЗ 2110

Безконтактна система запалювання автомобіля ВАЗ 2110 складається з таких основних елементів:

  1. акумулятор автомобіля;
  2. генератор;
  3. піновий роз’єм;
  4. вимикач запалювання;
  5. датчик-розподільник;
  6. комутатор;
  7. свічки;
  8. котушка запалювання.

Як влаштована система запалювання та принцип її роботи

На ВАЗ 2110 відмовилися від таких звичних елементів як котушка запалювання та розподільник. Так, тут використаний спеціальний модуль запалювання, що складається з керуючої електроніки високої енергії, а також пари котушок. Важливо відзначити, що така система не вимагає частого сервісного обслуговування, т. к. рухомих деталей тут немає. Спеціальних регулювань система запалювання ВАЗ 2110 також не вимагає, оскільки для цього тут встановлений контролер. Він і здійснює всі настроювання та регулювання.

Система запалювання заснована на методі «холостій іскри». Це спеціальний метод розподілу іскри. Як відомо, циліндри у двигуні автомобіля працюють попарно (1-й циліндр з 4-м, а 2-й з 3-м). Так, іскра спрацьовує відразу в двох циліндрах: робоча іскра в тому циліндрі, де відбувається такт стиснення суміші, а холоста іскра в тому, де здійснюється такт випуску. Оскільки струм в обмотках котушок системи постійний, виходить, що на першій свічці електрони рухаються від центрального електрода до бічного, а на другій – навпаки (від бічного до центрального).

Залежно від типу двигуна на ВАЗ 2110 можуть використовуватися два типи свічок запалювання. Так, для 8-клапанних двигунів застосовуються свічки типу А17ДВРМ, а для 16-клапанних двигунів – АУ17ДВРМ (тут розмір під ключ зменшено до 16 мм). При цьому відстань між електродами свічок всього близько 1,0–1,15 мм

Як ми вже відзначали вище, за керування запалюванням відповідає такий елемент, як контролер. Щоб найбільш точно управляти системою, контролер аналізує наступну інформацію:

  • температуру охолоджуючої рідини;
  • поточне положення та частоту обертання коленвала;
  • наявність детонації;
  • витрата повітря (навантаження двигуна).

Аналіз положення коленвала здійснюється за допомогою спеціального датчика, який передає інформацію на контролер. Тільки після цього розраховується послідовність спрацьовування котушок модуля запалювання.

На перший погляд, система досить складна. Але в експлуатації все дуже просто. До того ж, обслуговування та ремонт системи запалювання ВАЗ 2110 і інших моделей не займає багато часу.

Відео про принцип роботи системи запалювання автомобіля:


Схема контактної і безконтактної системи запалювання

Схема контактної системи запалювання

Схема контактної системи запалювання

  1. генератор
  2. вимикач запалювання
  3. розподільник
  4. свічки запалювання
  5. котушка запалювання
  6. акумуляторна батарея

Схема безконтактної системи запалювання

Схема безконтактної системи запалювання

  1. безконтактний датчик
  2. датчик розподільник
  3. свічки запалювання
  4. комутатор
  5. котушка запалювання
  6. монтажний блок
  7. реле запалювання
  8. вимикач запалювання

Принцип роботи безконтактної системи запалювання

Принцип роботи безконтактної системи запалювання

  1. При повороті ключа запалювання струм від акумуляторної батареї подається на монтажний блок.
  2. З монтажного блоку струм низької напруги розподіляється між котушкою запалювання, стартером та іншими електроприладами.
  3. Стартер прокручує двигун, одночасно від датчика імпульсів з двигуна надходить сигнал на транзисторний комутатор.
  4. Транзисторний комутатор перериває струм на первинній обмотці котушки запалювання, що створює струм високої напруги на вторинній обмотці.
  5. Струм високої напруги надходить на центральну клему котушки запалювання і надходить на розподільник запалювання.
  6. Залежно від положення коленвала струм високої напруги попадає по дротах високої напруги до відповідної свічці запалювання.
  7. Струм створює іскровий розряд, який запалює ТВС.

Залежно від оборотів коленвала регулюється кут запалювання відцентровим регулятором.

Прокоментуйте статтю першим

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована


*