Найрідкісніші ретро-автомобілі: ТОП 5

Найрідкісніші ретро-автомобілі: ТОП 5

Огляд і опис найбільш рідкісних ретро-автомобілів: топ-5 моделей, їх характеристики, сторінки історії, цікаві факти, фото. Відео про ретро-автомобілі.

Ретро-автомобілі можна назвати особливим зразком історії – символом своєї епохи, слави, невдач та біографії своїх власників і авторів, втіленої в металі.

Рідкісні ретро автомобілі

1. Mercedes-Benz 540K Special Roadster

Mercedes-Benz 540K Special Roadster

Прозваний «сверхавтомобилем», він був визнаний найкрасивішим і технічно видатним для довоєнного часу, а тому ніколи не падав в ціні.

Вперше він був представлений у 1936 р. на Паризькому автосалоні і виділявся 5.4-літровим 8-циліндровим 115-сильним двигуном з підключаємим компресором Рутса, здатним з працюючим нагнітачем досягати потужності в 180 л. с.

При вазі в 2000 кг максимальна швидкість складала 160-185 км/год, автоматично роблячи модель однією з найшвидших серед конкурентів свого часу.

Заводське ательє Sindelfingen створило ряд типових кузовів для цього автомобіля, найефектнішим став Special Roadster. Він отримав втоплену радіаторну решітку, V-образне лобове скло, подовжений хвіст з кришкою для запасного колеса, а також додаткове відкидне крісло. За спецзамовленням унікальна модель була виготовлена в 26 примірниках, в тому числі для особистої колекції Геббельса і Герінга.

Першим покупцям гарний Special Roadster обходився в 28 тисяч рейхсмарок, в США він продавався за 12000 доларів, що перевищувало навіть вартість популярного в ті роки Cadillac V16.

На сучасних аукціонах автомобіль також показує рекорди ціни, що варіюються від 2 до 10 млн. доларів в залежності від кузова. Так, у 2007 році свій примірник виставив на продаж багаторічний керівник Формули-1 Берні Екклстоун, бос «Формули-1», виручивши за нього 8,252 млн. доларів.

2. Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider

Alfa Romeo 8C 2900B Lungo Spider

Існує жарт, що якби Бетмен жив у сорокові роки, то він їздив саме на цьому автомобілі. Одна з найрідкісніших і найдорожчих моделей у світі була випущена в 1939 році в кількості 32 примірників, з яких лише 12 отримали довгу базу.

У 1934 році поразка на гонці Ле-Ман від спонсорованих німецьким урядом Mercedes-Benz і Auto Union змусило компанію Alfa Romeo переключитися з гоночних моделей класу Гран-прі на дорожні спортивні варіанти, що відповідають вимогам гонки Мілле Мілья.

Так народилася Alfa Romeo 8C 2900, отримала 220-сильний 8-циліндровий рядний двигун з двома компресорами та незалежні передню і задню підвіски. Гоночних варіантів було сконструйовано всього 6 примірників, три з яких посіли перші призові місця Мілле Мілья в 1936 році.

Такий успіх став стимулом для розробки дорожньої версії, стала однією з найсексуальніших, спортивних і просунутих машин цілої епохи.

Плавні обводи крил, гідравлічні гальма, 180-сильний 2,9-літровий 8-циліндровий мотор, 4-ступінчаста коробка передач викликали інтерес у поціновувачів, розкупивших всі 12 довгобазних моделей.

Один з примірників, що зберіг оригінальний вигляд, був проданий на аукціоні в 2016 році майже за 20 млн. доларів.

3. Ferrari 250 GTO 1962 року

Ferrari 250 GTO 1962

Один з найбільш дорогих, культових і раритетних автомобілів у світі на американському аукціоні був проданий за рекордну суму в 52 млн. доларів.

Модель класу гран туризмо проводилася всього 2 роки і була випущена в кількості 36 примірників. Ключове значення у розробці чудовий по своєму виконанню автомобіля зіграв автомобільний інженер Джотто Биззаррини, який провів багато годин в аеродинамічній трубі для створення ідеальної моделі. В якості силового агрегату був обраний 300-сильний 3,0-літровий двигун V12 з розгін від 0 до 100 км/год за 6,1 секунди і розвиває швидкість до 280 км/год.

У період 1962 – 1964 рр. цей автомобіль вигравав гонки одну за іншою, в тому числі «12 годин Себринга» і Світовий Чемпіонат Конструкторів. Незважаючи на статус «серійного», на ньому практично неможливо було пересуватися по дорогах, так як він піддавався управління лише на високих швидкостях під час максимального притискання кузова до траси повітряним потоком.

Тільки що зійшов з конвеєра автомобіль оцінювався в 18 000 доларів, при цьому кожного потенційного покупця особисто схвалював сам Енцо Феррарі або ж, при продажах у США, його довірена особа Луїджі Чинетти. Модель не раз зізнавалася авторитетними виданнями кращим автомобілем 60-х років, а також кращою Ferrari з коли-небудь існующих.

Слід віддати належне колекціонерам, які зберегли абсолютно всі випущені екземпляри. Серед власників культового автомобіля – наркобарони, кінозірки, боси шоу-бізнесу та імениті мільярдери-підприємці.

Так в 2018 році свій автомобіль на аукціоні sotheby’s продав співробітник корпорації Microsoft за 48,4 млн. доларів.

4. Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe

Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe

Модель класу люкс, яку інженери вважають вершиною технічних досягнень 20-30-х років, була випущена в кількості 6 примірників, і всі вони в незмінному вигляді збереглися до наших днів. При вазі в 3,1 тонни і довжині в 6,4 метра автомобіль міг розвивати значну швидкість в 160 км/ч, чим був зобов’язаний авіаційного 8-циліндрового двигуна.

На автосалоні 1931 року в Лондоні Етторе Бугатті вирішив залучити до свого творіння увагу англійської аристократії, для чого замовив у паризькому ательє Kellner новий 2-дверний закритий кузов, унікальний і єдиний у своєму виконанні.

Хоча модель дійсно зацікавила досвідчену публіку, ціна 6500 фунтів здалася занадто велика для її придбання. Таким чином, купе на довгі роки залишилося у володінні сім’ї Бугатті, які у воєнний час навіть замуровували його разом з іншими цінними автомобілями в стінних нішах, щоб вони не дісталися фашистам.

Вперше модель Kellner Coupe була продана дочкою Бугатті автогонщику і колекціонеру з США Бріггсу Каннингему лише за 600 доларів і два холодильника General Electric.

Коли у 1986 році його приватний музей був закритий, модель була відправлена на аукціон christie’s, де пішла до шведського бізнесмена за $9.7 млн. У 1990 р. у зв’язку з фінансовими труднощами підприємець перепродав Bugatti за 15.7 млн. доларів японської корпорації Meitec, яка, у свою чергу, в 2011 році пустила його з аукціону за 10 млн. фунтів. Останнім власником унікального автомобіля була компанія Bonhams & Brooks.

5. Ford GT40 Gulf/Mirage Lightweight Racing Car

Ford GT40 Gulf

Створюючи цей спорткар, Генрі Форд переслідував амбітну мету виграти міжнародну гонку «24 години Ле-Мана». Додатковим стимулом стало багаторічне протистояння з Енцо Феррарі, який мав намір продати Форду своє виробництво.

Після первинних переговорів, а також огляду Генрі Фордом фабричних активів конкурента, Феррарі без пояснення причин припинив переговори. У гніві Форд вирішив у що б то не стало обійти суперника, в тому числі залишивши позаду під час престижної гонки.

Розроблений болід оснастили 4,7-літровим 440-сильним двигуном, який помістили в надлегкий і міцний вуглецевий корпус. Розгін від 0 до 100 км/год автомобіль набирав за рекордні 5 секунд, а максимальна швидкість була обмежена відміткою в 200 миль/годину.

Модель стала першим спеціально створеним для гоночної команди JWA/Gulf спорткаром, за період 1966-1969 років становившимся переможцем у гонці Дайтона і чотири рази підкорив той самий Ле-Ман. Тоді як від Fеrrari відвернулася удача, і вони більше не вигравали це змагання.

У 1970 році викупив легендарний болід американський колекціонер Девід Браун надав його для зйомок кінокомпанії Solar Production для фільму актора і режисера Стіва Маккуїна «Ле-Ман». Для 5-місячного знімального процесу потрібно вирізати дах у автомобіля, що позначилося би на жорсткості кузова та аеродинамічних властивостях. Крім того, автомобіль неодноразово брав участь в історичних ралі, серед яких і ювілейний заїзд всіх GT40.

З технічної точки зору автомобіль послужив ідеальним зразком для багатьох майбутніх моделей заводу Ford, в тому числі для розробки Ford Focus.

Не менш унікальним став і дизайн моделі, який випередив час як мінімум на півстоліття. Згодом виробник втілив ретро-дизайн в моделі Ford GT 2005 року, в якій недосвідчені автомобілісти не побачать принципових відмінностей від культового родича.

У 2012 на американському аукціоні Ford GT40 Gulf пішов анонімному покупцеві за 11 млн. Доларів.

Висновок

Нерідко ретро-автомобілі прирівнюють до хорошого вина або коньяку, які з роками стають лише краще і дорожче. За моделі, виготовлені штучним тиражем, колекціонери всього світу готові платити нечувані суми.

Відео про ретро автомобілі

Прокоментуйте статтю першим

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована


*