Перепрошивка двигуна автомобіля, всі плюси і мінуси

Перепрошивка двигуна

Можна перепрошивати двигун чи ні, які плюси і мінуси такої процедури. Дивіться варіанти перепрошивки, особливості, вартість перепрошивки та наслідки.

Зміст статті:

Рано чи пізно кожен власник автомобіля бажає отримати більше потужності від двигуна залізного коня, а так само стабільну роботу. Варіантів про те, як збільшити потужність і що для цього необхідно зробити дуже багато і у кожного є як плюси, так і мінуси. Одним словом така доробка вважається тюнінгом і думки бувалих водіїв поділяються на позитивні та негативні.

До позитивних відгуків автовласників щодо перепрошивання двигуна можна віднести збільшення потужності, більш стабільну роботу та впевнений хід. З негативної сторони багато говорять, що невірне перепрошивання двигуна, через невеликий проміжок часу просто вб’є агрегат і автомобіль в цілому. Щоб розібратися, що таке перепрошивання двигуна і з чим її їдять, пройдемося по основних деталей даного чіп тюнінгу агрегату.

Що таке перепрошивання двигуна автомобіля?

спедометр

Здавалося б, яке може бути програмне забезпечення у двигуні авто, де одні залізні деталі. Але не варто забувати про електроніку і блоках управління, які відповідальні за різні показники агрегату. Останнім часом дедалі популярнішим стає перепрошивання двигуна автомобіля, або як частіше називають чіп тюнінг агрегату. Дослівно переклад позначає налаштування мікросхем, розташованих в блоці управління, у них є спеціальна програма від виробника, яка управляє агрегатом. Для неї і проводиться перепрошивання двигуна автомобіля.

Прошивка – це по суті програма, зі своїм набором алгоритмів, для її управління використовуються двох або тривимірні таблиці, так само називають ще картами, в які прописані певні дані для стабільної роботи агрегату і системи в цілому. Кількість карт може змінюватися в залежності від марки та моделі автомобіля. Чим новіша машина і складніше влаштована його електроніка, тим дорожче і довше буде відбуватися надбудова перепрошивання двигуна. Основним завданням перепрошивання двигуна вважається збільшення потужності й крутного моменту. Плюс такого тюнінга, що крім програми по суті нічого змінювати та допрацьовувати не треба, а на виході отримаємо більше конячок і покращений крутний момент.

Перепрошивка двигуна ауді

Ще одне питання у власників автомобілів: які двигуна підлягають перепрошивці? Стрімкий розвиток автомобільної промисловості та доопрацювання багатьох агрегатів показала, що перепрошити двигун можна будь-який, де є електронний блок управління. Такому тюнінгу стали підлягати не тільки автомобільні агрегати, але і мотоцикли, яхти, катера та інша сучасна техніка.

З вищеописаної інформації стає зрозуміло, що перепрошивка двигуна автомобіля – це внесення змін до програмного забезпечення електронного блоку управління агрегатом машини. Основним завданням перепрошивки двигуна вважається захоплення потужності агрегату і крутного моменту, стабільна робота, зниження витрати палива.

Як збільшити потужність двигуна?

двигун Шкода 1.6

Збільшити потужність двигуна намагаються всі автолюбителі, будь-то пару конячок або ж кілька десятків кінських сил. З самого початку появи машин ця ідея завжди була на першому місці.

На сьогоднішній день збільшення потужності двигуна автомобіля ділять на механічне та програмне (перепрошивання двигуна автомобіля).

До механічних способів можна віднести внесення змін в блок циліндрів, заміна деталей двигуна на не стандартні вузли, доопрацьовані та поліпшені. Так само механічна надбудова паливної системи та доопрацювання вихлопної системи. Деякі власники авто значно допрацьовують свої автомобілі, замінюючи цілі вузли, наприклад, коробку передач, ходову частину, вихлопну систему (прибирають каталізатор, ставлять не заводські глушники, а так само гасять різні датчики і обмежувачі).

Все ж на зміну механічним приходять перепрошивки по збільшенню потужності агрегату. Як правило, це перепрошивання двигуна або ж повна заміна блоку управління в пару з бортовим комп’ютером. Перепрошивання двигуна може бути стаціонарною, підключаючись через діагностичний порт OBD, так і знятий блок управління і підключивши його безпосередньо до комп’ютера. Бувають випадки, коли доводиться випаювати чіп управління, перепрошивати його в спеціальному програматорі або міняти на новий, але випадки досить рідкісні і потрібен досвідчений майстер. Та й власники таких автомобілів не завжди вирішуються, почувши особливості процедури.

Які бувають прошивки для автомобіля?

виміри швидкості автомобіля

З розвитком електроніки в автомобілях, стали розвиватися прошивки для перепрошивання двигуна. Ні для кого не секрет, що агрегати сучасних автомобілів по суті це окремі вузли, які управляються електронікою. В залежності від побажання власника автомобіля, прошивки діляться на два основних класи, ті, які призначені знизити економію палива і ті, які сприяють збільшенню потужності й крутного моменту. Крім двох основних прошивок, виділяють ще три інші прошивки, сумарно виходить п’ять різних варіантів для перепрошивання двигуна автомобіля.

Найпоширенішими прошивками вважаються:

  • Клас «А» – призначається для нестандартного обладнання в автомобілі, найчастіше це лімітовані версії моделей авто;
  • «B» або по-іншому Butan, прошивка призначена покращити роботу двигуна на зрідженому газі і використовувати його в якості палива. Таку перепрошивку застосовують під час встановлення газового обладнання на сучасні автомобілі, де необхідно доопрацювати штатну програму автомобіля;
  • третій варіант «С» – використовується в разі встановлення в двигун автомобіля нестандартного распредвала, кожна модель має таку серію або партію машин;
  • передостання «D» – розшифровується як Dynamic, така перепрошивання двигуна призначена для збільшення потужності й крутного моменту, по-іншому це зміна динаміки автомобіля;
  • останній клас «E» – прошивка для зменшення витрати палива та налаштування економічності двигуна, так само позначається як Economical.

Як правило, перепрошиванню двигуна підлягають автомобілі з наявністю бортового комп’ютера, саме такі авто мають спеціальний блок управління та призначену для цього заводську механічну частину управління агрегатом.

Процес перепрошивання двигуна автомобіля

перепрошивання двигуна автомобіля

На перший погляд перепрошивання двигуна автомобіля видається простою процедурою. Підключився до блоку управління через спеціальний шнур, вибрав відповідну прошивку і стартував процес. Але в реальності, якщо хочеться досягти очікуваного результату, то знадобиться попрацювати і витратити не один день часу.

Перше, з чого починається процес перепрошивання двигуна автомобіля – це визначення мети перепрошивки (економія палива, збільшення потужності або доробка агрегату). Для проведення такої процедури знадобиться стаціонарний комп’ютер або ноутбук (найчастіше) з раніше налаштованим програмним забезпеченням та спеціальним шнуром для підключення до OBD порту автомобіля.

В залежності від марки і моделі автомобіля, блок управління може розташовуватися по-різному, спереду під панеллю, зовні під капотом, під сидінням або в багажнику автомобіля. Але частіше всього він знаходиться в передній частині машини, це і зручно і доступно для перепрошивання двигуна автомобіля. Описувати процес перепрошивання двигуна автомобіля, зчитування, доопрацювання та зворотного залива краще не варто, так як для кожної марки, моделі і навіть року випуску або підмоделі авто він свій. Основні етапи перепрошивання двигуна автомобіля – це коригування заводської прошивки і тестування результатів доопрацювання.

Не буде зайвим зробити заміри до перепрошивання двигуна автомобіля, тобто його динаміку розгону, витрата палива та інші параметри, і аналогічну процедуру провести після чіп тюнінга двигуна. У такому разі відразу стане ясно, чи є позитивні результати такого перепрошивання двигуна або лише показники погіршилися. Ніколи не варто виключати випадок, коли ви звернулися до поганого фахівця і замість поліпшення параметрів, вони тільки погіршаться, а недоліки перепрошивки двигуна через час вб’ють агрегат та вузли.

Які плюси і мінуси перепрошивки двигуна автомобіля?

перепрошивання двигуна автомобіля

Як і в будь-якому процесі зміни і втручання в заводські налаштування, є дві сторони, позитивна та негативна. Про плюси перепрошивдки двигуна автомобіля фахівці скажуть одразу ж і будуть максимально розхвалювати їх, а ось про мінуси часто говорять неохоче, оскільки наслідки можуть бути непередбачуваними.

Спочатку розглянемо позитивну сторону перепрошивання двигуна. Сьогодні вважається час інженерних автомобілів та сучасній людині важко уявити автомобіль без бортового комп’ютера або системи управління. ЕБУ (електронний блок управління) найчастіше і підлягає перепрошиванню для поліпшення параметрів динаміки.

Плюси перепрошивання двигуна автомобіля:

  • поліпшення динамічних характеристик машини, збільшення чутливості педалі акселератора, внаслідок полегшується процес управління машиною;
  • прискорення машини на трасі значно краще, що дозволяє маневрувати в потоці;
  • ті, хто купував новий автомобіль із салону, через кілька років звикають і скаржаться, що автомобіль стає повільним, недостатньо потужності і зовсім не той, який купували. У такому разі перепрошивка вирішує такі проблеми;
  • перепрошивання двигуна автомобіля вважається найпростішим і досить ефективним способом поліпшення динамічних характеристик автомобіля, без втручання та доопрацювань двигуна;
  • перепрошивдка двигуна дозволяє підлаштувати агрегат і машину в цілому під доопрацьовану систему, нестандартне залізо, відключити каталізатор, додати резервних конячок (часто у багатьох виробників двигуна йдуть з хороших запасом конячок, які вони не вписують в технічні характеристики авто).

Це мінімальний список того, в чому плюси перепрошивання двигуна і як можна поліпшити параметри автомобіля. Все ж є і мінуси, про них часто не особливо хочуть розповідати фахівці. Для деяких машин це менш згубно, але для інших критично смертельно. За загальним правилом, чим більше електроніки і складніший механізм машини, тим значнішими будуть результати перепрошивання двигуна.

Основні мінуси перепрошивання двигуна машини:

  • перший і самий частий мінус перепрошивання двигуна автомобіля – це поломка самого агрегату. Додаючи потужність, часто перепрошивають систему управління подачею палива, в такому випадку суміш стає «багатою» або «бідною» і не кожен фахівець може відрегулювати її програмним шляхом. Змінюючи систему, потрібно добре знати характеристики вашого автомобіля, його пробіг та нюанси комплектації, але не всі фахівці будуть таке робити, адже це зайва трата часу. В результаті можна отримати масу неприємностей, від забитого каталізатора, до прогорання клапанів, поршні та вироблення коленвала;
  • будь-яка перепрошивання двигуна знижує його ресурс роботи як мінімум на 4%;
  • перепрошивання двигуна для зменшення витрати палива так само тягне за собою погіршення роботи агрегату і не завжди покаже покращену витрату палива. Деякі «кустарні» фахівці додумуються перепрошивати бортовий комп’ютер, тим самим зрушивши показники економії на певний поділ. Тоді на екрані показник видасть економію палива, а за фактом витрата залишиться тим же або куди гірше ще збільшиться;
  • вартість такого перепрошивання двигуна залежить від марки та моделі, і недосвідченому любителю легкого тюнінгу може обійтися щонайменше 5% від вартості автомобіля;
  • відключення окремих вузлів автомобіля з допомогою перепрошивання двигуна, зазвичай це стосується датчиків обмежень і каталізатора. Дуже не рекомендують відключати датчик каталізатора, так як ви просто не будете знати в разі його поломки, а машина значно втратить потужність або зовсім перестане заводитися. Забитий каталізатор може не тільки призвести до засмічення вихлопної системи, але і повністю вивести двигун з робочого стану. В результаті можуть прогоріти клапана або з’явиться вироблення в распредвале;
  • самий неприємний мінус, який може бути після перепрошивання двигуна це вихід з ладу автоматичної коробки передач, у неї свій блок управління та несинхрона робота вузлів швидко виведе з ладу систему перемикання і шестерні. Багато хто знає, що ремонт акпп обходиться недешево, а буває і дорожче ремонту двигуна.

Такий мінімальний і неприємний список мінусів перепрошивання двигуна машини існує для кожної марки та моделі. Тому варто кілька разів обдумати, чи варто перепрошивати двигун автомобіля і які наслідки слід очікувати. Якщо зважилися на такий крок, то не лінуйтеся підібрати хорошого спеціаліста з перевіреною репутацією – це буде гарантія того, що в майбутньому такі поліпшення не вилізуть боком для автомобіля і не вдарять по фінансовій частині.

Вартість перепрошивання двигуна автомобіля

перепрошивання двигуна Ford Mustang

Розрахунок перепрошивання двигуна автомобіля в першу чергу буде залежати від марки, моделі та року випуску автомобіля. Не останню роль відіграє комплектація і системи управління електронікою. Вартість прошивки буде залежати від її призначення: збільшення потужності, зменшення витрат палива або налаштування під нові агрегати.

Якщо ви вирішили перепрошивати автомобіль самостійно, то необхідно зібрати все необхідне для цього. Середній старт найпростішою прошивки починається від $20-50. Додатково потрібно придбати кабель для підключення до блоку управління автомобілем, для кожної моделі він може відрізнятися, зокрема так само і за роком випуску певної моделі.

Набір для перепрошивки двигуна автомобіля

Вартість такого кабелю в середньому стартує від $ 10, а максимально близько $ 150-200. Замість кабелю, вам можуть запропонувати спеціальний коннектор, який зчитує і передає дані на комп’ютер по Wi-Fi або Bluetooth. Повний комплект для перепрошивки двигуна обійдеться близько $ 300-350 з урахуванням всіх необхідних програм. У разі, коли немає можливості розібратися у всіх деталях перепрошивки або просто немає бажання, можна звернутися до фахівців. Вартість однієї такої перепрошивки двигуна автомобіля Mercedes-Benz Vito стартує від $ 250, для BMW E39 – близько $ 300.

Остаточне рішення потрібна перепрошивка двигуна автомобіля чи ні, залишається за власником автомобіля. Іноді незначне додавання потужності може потягнути незворотні неполадки вузлів, тому краще десять разів зважити всі за і проти, і один раз перепрошити двигун автомобіля.

Відео-огляд перепрошивки двигуна автомобіля:

Прокоментуйте статтю першим

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована


*