Ознаки несправних свічок запалювання

діагностика свічок

Які основні ознаки несправних свічок запалювання, як виглядають несправні вироби, діагностика, наслідки використання поганих свічок.

Зміст статті:

Практично вся сучасна техніка, від автомобілів до квадроциклів, має ДВС. Головним складовим елементом двигуна, що викликають займання, виступають свічки запалювання. На вході вони живляться від високовольтної електрики, створюючи на виході «запускає» іскру.

Важливість якісних свічок запалювання

Ознаки несправних свічок запалювання

Отримана іскра в камері згоряння «підпалює» паливо-повітряну суміш, запускаючи робочий процес, дозволяє двигуну повноцінно функціонувати. За рахунок свічок запалювання оживає силовий агрегат, без них залишаючись марним шматком металу.

Найменший дефект свічок здатний згубно позначитися на працездатності двигуна, аж до його виходу з ладу. Тому при підозрі навіть на мінімальні проблеми свічок необхідно їх усувати, не чекаючи фатальних наслідків.

Справність маленького, але важливого елемента повинна обов’язково перевірятися в момент проходження планового техогляду, а заміна здійснюватися за певним виробником регламентом.

У момент виходу деталей з ладу відбувається стрибок навантаження на котушку запалювання, швидко закінчуючись її поломкою. При цьому ціна свічки запалювання незрівнянно мала порівняно з цінником на котушку. Рух з двигуном, в якому несправні свічки, характеризується нестійкістю на холостих обертах і підвищеною нервозністю водія.

Добре налагоджений силовий агрегат плавно і м’яко працює в режимі 1000 обертів. Несправні свічки провокують скачки показників тахометра, одночасно двигун може вібрувати або видавати неприємний скрегіт. Тому визначити причину нестабільної роботи двигуна, грішачи на систему запалювання, під силу навіть людині, далекій від автомобільного «заліза».

Пристрій системи запалювання

Схема системи запалювання

За довгі роки, починаючи з моменту винаходу ДВС, принципово ніякі нововведення в будові та функціоналі свічок не вводилися. Головним завданням було і залишається перетворення електричної енергії із створенням високовольтної дуги, що призводить до займання паливної суміші.

Камера згорання, де відбувається «пожвавлення» двигуна, включає в себе:

  1. Керамічний ізолятор. Він забезпечує стійке і безперебійне формування іскри.
  2. Металевий корпус, що дозволяє акуратно встановити конструкцію у двигун.
  3. Електроди, які подають і перетворюють електрострум в дугу.
  4. Головку контакту, яка має різьбове з’єднання.

«Серце» системи запалювання – два електрода. Струм від генератора надходить по проводах високого вольтажу від головки безпосередньо до свічок. Технологічний процес за роки існування ДВС залишається незмінним.

Ознаки несправності свічок

Ознаки несправних свічок запалювання

У випадку некоректної роботи свічок запалювання силовий агрегат починає функціонувати з помилками. Він не виконує необхідні функції, що і для відновлення його працездатності вимагається термінова діагностика і допомога фахівців:

  1. Запуск двигуна пов’язаний з видимими, серйозними труднощами. Це є безумовним сигналом власнику перевірити помилки двигуна і замінити свічки.
  2. Характер роботи двигуна змінюється. Він троїть, сіпається, у машини пропадає тяговитість, падає потужність.
  3. Проблеми несправних свічок тягнуть за собою різке збільшення витрати бензину. Запалювання працює не постійно, пропускаючи періоди. В результаті суміш повноцінно не згорає. Аналіз вихлопних газів показує високу частку вмісту СО.
  4. Як би сильно не проводилося тиск на педаль газу, двигуну не вдається набрати необхідні оберти, і робота йде з низькою потужністю.

Своєчасно реагуючи на ознаки можливої несправності свічок запалювання, можна уникнути катастрофічних проблем двигуна в майбутньому.

Визначення несправності свічок запалювання

Проблема візуально визначається «неозброєним оком» навіть далеким від автомобіля людиною. Першим і визначальним показником несправності свічок виступає нерівномірна робота автомобіля – він постійно глохне.

Несправність не дозволяє зайнятися бензиново-повітряної суміші всередині циліндра. Замість згоряння паливо спрямовується на каталізатор. Цей дефект можна почути носом аромат бензину дуже чутливий.

Бензинові мотори мають для ефективного процесу згоряння палива підтримувати температуру всередині циліндрів близько 400-500 градусів Цельсія. Лише досягнувши «критичної» температури, суміш без проблем запалиться, повністю згораючи.

Високотемпературний режим негативно впливає на працездатність свічок. Всі старі деталі мають нашарування в більшій чи меншій мірі.

Поступово електроди обростають відкладеннями і наростами, здатними надавати прямий вплив на свічки, погіршуючи якість іскри. Нормальний, працездатний електрод завжди однорідний, має рівномірність кольору і форми, і ніяких «артефактів» на ньому бути не повинно.

Чисті деталі без слідів горіння на електродах свідчать про справності свічок, мотор повинен працювати бездоганно.

Симптоматика несправності свічок запалювання

Власникам автомобілів варто почати турбуватися, якщо виявляються певні ознаки і симптоми:

  1. Автомашина «зависає» при вичавленою педалі акселератора «в підлогу», не збільшуючи і навіть втрачаючи потужність.
  2. Підвищується надмірно витрата пального.
  3. На контрольній панелі загоряється піктограма несправності двигуна.
  4. У холодну пору року запуск двигуна пов’язаний з труднощами.
  5. На холостому ходу автомобіль працює нестійко.
  6. Двигун запускається через великий проміжок часу при працюючому стартері або взагалі не заводиться.
  7. Машина раптово глухне.
  8. Виявляються вібрація силового агрегату, троїть.

Точна діагностика проблеми передбачає необхідність викрутити свічки. Перед тим, як це зробити, необхідно ретельно розігріти двигун. Якщо ситуація дозволяє, бажано проїхати на автомобілі не менше 250 км. Тоді результат візуального огляду дасть майже стовідсоткову гарантію перевірки.

Викрученими свічки запалювання слід ретельно оглянути на предмет яких-небудь пошкоджень. Особливо важливо вивчити свічковий кінчик, що контактує з циліндром.

Відмінна, не втратила робочих властивостей свічка може мати незначний коричневе або сіро-коричневе забарвлення відкладень. Свічки і електрод залишаються світло-сірі.

Незмінність відтінку означає, що проблема криється в чомусь іншому, адже свічки запалювання знаходяться в хорошому, робочому стані.

Забруднені та пошкоджені свічки здатні спровокувати численні проблеми. При проблемному запуску двигуна завжди перевірку починають з азів – перевіряють працездатність свічок. Задовільний результат зовнішнього стану – показник того, наскільки добре працює двигун.

Така перевірка повинна проводитися при регулярному техобслуговуванні автомобіля, а также спонтанно – при підозрі на неполадки двигуна.

Як виглядають несправні свічки

несправні свічки

Сажовий чорний наліт

При виявленні на заземленні, електроді, свічковий корпусі сильного нальоту можна впевнено заявляти про те, що несправні деталі. Вина лежить на безграмотному приготуванні паливної маси. В її складі порушені пропорції палива і повітря, надмірна «збіднення» або «перенасиченість».

Такі відкладення можуть виникати ситуації, коли повітряний фільтр забруднився, і йому потрібна заміна присутні несправності системи упорскування, «хандрять» температурні датчики, збої лямбда-зонд. Часто супроводжується дворазовим витратою пального і означає необхідність термінової заміни свічки.

Масляні просочування

масляні просочування на свічці

Поверхня покрита масляною плівкою. Це означає, що циліндри містять надмірну кількість мастила. Подібне відбувається в момент переливання масла в двигун. Ознака вказує на старі, пошкоджені від часу і в процесі експлуатації кільця поршнів і самі поршні, а також клапанні напрямні.

Для автомобілів, що мають турбокомпресор, наявність масляного забруднення говорить про дефект компресора.

Шлакові, блискучі відкладення

шлакові відкладення на свічці

Виявити їх можна при візуальному огляді. Мають зеленуватий або коричнево-жовтуватий колір, означаючи, що в пальному або олії активно використовуються присадки. Це також є свідченням того, що двигун експлуатується на надмірно збідненої суміші або на газу.

Шлакові відкладення з частинок пально-мастильних матеріалів

Вони можуть утворюватися з-за додавання присадок до масла. На сьогоднішній день багато виробників стали використовувати їх для поліпшення властивостей мастильної рідини. В результаті вони стають причиною проблем з силовим агрегатом і виходу з ладу всієї системи запалювання.

Якщо відкладення схожі на шар вапна, це однозначно підтверджує наявність присадок. Двигун знаходиться в зоні ризику через накопичення шлаків в поршневої системі.

Оплавлений електрод

Оплавлений електрод на свічці

Якщо плавиться центральний електрод, обвуглюються края елемента заземлення, страждає «тіло свічки». Проблема проявляється в процесі експлуатації – свічка перегрівається за несправної системи запалювання.

Наявність близько електрода частинок металу і ознак оплавлення підтверджує надмірний перегрів, що веде до деформації клапанів і запіканню поршневих елементів. Таке трапляється, коли в камері згоряння знаходяться додаткові речовини, здатні самозайматися. Ознака вказує на погану роботу клапана або неякісне паливо.

Підвищена зношеність електрода, непридатність заземлюючого елемента

Ці чинники ведуть до пошкодження матеріалу свічки. Проблема полягає у використанні «разбодяженного» бензину, що містить безліч присадок або для придбання автомобіля «поліпшеного» за рахунок присадок масла. Стрімкий знос може бути пов’язаний з детонациями, частим перегрівом.

Пошкоджений роз’єм

Зношеність свічки в місці виникнення іскри або в зоні контакту з високовольтним проводом. Причинами несправності є старий, що прийшов в непридатність роз’єм проводів або постійний сильний перегрів.

Руйнування кераміки на ізоляторі

Будь-яке механічне навіть саме незначне пошкодження керамічного шару означає зіпсовану деталь. Вона підлягає безумовній заміні.

Первинна діагностика свічок запалювання

діагностика свічок запалювання

Діагностика роботи свічок вимагає їх відкрутити, паралельно слухаючи, як звучить силовий агрегат. Ритмічність і стабільність мотора, незмінність звуку – показник того, що демонтована свічка не придатна до використання, двигун її «не бачить».

Ще один варіант перевірки радить від’єднати від свічки провід, доторкнутися їм до блоку циліндрів. У придатної свічці завжди виникає іскра. Якщо її немає, свічка підлягає заміні.

Дефект можна «відловити» за сигналом ЕБУ. Таким чином, проблему, крім процесу візуального огляду, можна знайти і за допомогою електронного блоку управління.

Наслідки експлуатації дефектних свічок

Наслідки експлуатації дефектних свічок

При використанні неробочих свічок всередині циліндрів відбувається детонирование, що виробляє сильну ударну хвилю. Вона, в свою чергу, є провокатором детонації тієї частини заряду, який не спрацював, залишаючись усередині циліндра. В результаті двигун втрачає потужність.

Серйозний перегрів згубно впливає на колінчастий вал, робочі поршні, шатуни. Вигоранню піддаються інші деталі, захисне масляне покриття циліндра руйнується.

Час міняти свічки

Для будь-якої машини корисно планово міняти свічки при проходженні техогляду. Виробники стандартних свічок наказують необхідну заміну через 15 тис. кілометрів.

Проте все залежить від виробника і типу свічки. Водії зі стажем рекомендують міняти їх через 20-30 тис. кілометрів пробігу. Платинові деталі служать набагато довше, витримуючи до 100 тис. кілометрів.

Важливо стежити за якістю палива, щоб на свічках не накопичувався нагар, і вони не виходили передчасно з ладу раніше, ніж це передбачено регламентом.

Висновок

Несправна свічка веде до некоректної роботи двигуна, пошкодження його вузлів, а у фіналі – до ремонту двигуна. Своєчасна заміна дозволяє уникнути великих проблем з силовим агрегатом. Професійна діагностика двигуна і системи запалювання доступна в більшості сервісних центрів.

Відео про заміну свічок:

Прокоментуйте статтю першим

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована


*