Чому плавають обороти на холостому ходу

плавають обороти на холостому ходу

Чому плавають обороти на холостому ходу: причини поломки і шляхи ремонту. В кінці статті відео-огляд корисні поради з регулювання обертів двигуна.

Зміст статті:

Автовласники часто запитують, чому плавають обороти двигуна. Причини несправності для карбюраторних, дизельних та інжекторних двигунів. Способи усунення несправності в залежності від результатів діагностики.

Після пуску двигуна водій дивиться на тахометр і оцінює частоту обертів. Якщо двигун не прогрітий, цей параметр на 10-20 % вище та з часом падає до 800-900 оборотів в хвилину. Але бувають ситуації, коли частота коливається від 500 до 1500 об/хвилину. Виникає ряд запитань, чому плавають обороти на холостому ходу, і як це усунути.

Загальні причини плаваючих обертів на холостому ходу

Брудні дроселя

Розглядаючи, чому плавають обороти двигуна, варто врахувати загальні причини:

  • пробій у високовольтних (ВВ) проводах;
  • вихід з ладу однієї або декількох свічок;
  • поганий тиск пального;
  • поява вологи в паливної суміші;
  • зменшення компресії в циліндрах двигуна;
  • порушення у функціонуванні системи, що забезпечує вентиляцію вихлопних газів;
  • поломка котушки запалювання і т. д.

Причини несправності може бути багато, а підходи нормалізації обертів двигуна залежать від виявленого дефекту.

Причини коливань обертів на холостому ходу для різних моторів

Карбюратор бензинового двигуна

Ситуації з такою несправністю розглядаються індивідуально. Проблема може виникнути відразу після пуску двигуна або через деякий час (після прогріву). Потрібно звернути увагу на частоту появи проблеми і якість роботи інших вузлів. При розгляді причини, чому плавають обороти на холостому ходу, враховується тип ДВС.

Карбюраторний двигун

Вітчизняні машини, крім деяких моделей, комплектуються карбюратором. Причини «плавання» частоти обертання коленвала:

  1. Помилки у регулюванні ХХ мотора або збій налаштувань в процесі користування авто. В останньому випадку параметри зміщуються в бік запізнення.
  2. Забруднення жиклерів або системи ХХ. В таких обставинах пальне змішується з меншим об’ємом повітря, і мотору важко підтримувати необхідні оберти.
  3. Всмоктування більшого об’єму повітря, ніж це необхідно. Відбувається «збіднення» горючої суміші, із-за чого двигун захлинається, а обороти починають плавати.
  4. Забруднення повітряного фільтра. Потік повітря, що поступає до двигуна, йде через фільтруючий елемент. Якщо він забитий, суміш перенасичена бензином.
  5. Неправильний рівень пального в карбюраторі.

Інжекторний двигун

Якщо на машині встановлений інжекторний мотор і передбачений електроне вприскування, можливі інші причини, чому плавають холості оберти:

  1. Поломка одного з датчиків (заслінки дроселя або тиску повітря).
  2. Знос форсунок.
  3. Вихід з ладу ЕБУ.
  4. Поломка регулятора ХХ.
  5. Затягування повітряного потоку всередину впускної системи.

При оцінці причини потрібно починати з регулятора ХХ і датчика, контролюючого позицію заслінки. Після цього можна переходити до контролю ДМРВ.

Дизельний двигун

В автомобілях, обладнаних дизельним мотором, обороти можуть плавати на холостому ходу з-за появи іржі на лопатях паливної помпи. При сильній корозії пристрій заїдає і більше не справляється з поставленим завданням. Для вирішення проблеми потрібно підлити у бак з пальним десь 200-300 мл рухового масла.

Як усунути стрибки оборотів мотора на ХХ

Перевіряємо справність датчика

Дії автовласника або слюсаря на СТО залежать від виявленого дефекту. Як правило, доводиться виконувати наступні кроки:

1. Регулювання карбюратора або заміна ЕМ клапана. В останньому випадку ДВЗ працює тільки при витягнутому на себе підсосі.

2. Перевірка на факт потрапляння додаткового повітря в камеру згоряння. Для цього вивчається весь шлях подачі повітря до колектора впуску. Перевірка проводиться шляхом почергового зняття трубок та їх випробування дією тиску. Для роботи застосовується спеціальний нагнітач. Для спрощення пошуку можна використовувати WD-40. Після обробки трубки на проблемному місці рідина швидко випаровується. «Лагодити» виріб не можна, тому єдине рішення — його заміна.

3. Очищення заслінки дроселя з подальшим монтажем і настроюванням. Чистка виробу проводиться двома шляхами — після демонтажу або без зняття з авто. При виборі першого способу потрібно відкинути всі трубки, які йдуть до проблемного вузла, зменшити фіксацію і дістати виріб. Для очищення заслінки дроселя вузол кладеться в тазик і заливається спеціальним складом. Для прискорення процесу використовується щітка з м’яким ворсом. Після промивання витираємо вузол чистою ганчіркою і повертаємо його на місце.

Другий шлях — очищення дросельного елемента без демонтажу. Для цього знімаємо ВВ дроти, запускаємо в пристрій очисний склад, заводимо ДВС і додатково доливаємо очищувальну рідину. Після роботи з труби може піти вихлоп білого кольору. Це явище свідчить про видалення зайвих забруднень. Після закінчення процедури повертаємо привід на місце, підключаємо ПК і вносимо потрібну програму (встановлюється відповідний проміжок). Якщо робота зроблена правильно, обороти на холостому ходу плавати не будуть.

4. Установка нового регулятора ХХ. Для оцінки стану пристрою беремо «цешку» та змінюємо опір. При отриманні параметра в розмірі від 40 до 80 Ом, РХХ поламаний і вимагає заміни.

5. Установка ДМРВ. В разі поломки датчика, контролюючого витрата повітря, єдине рішення — заміна. Ремонтувати деталь безглуздо.

6. Регулювання ХХ. Якщо плавають холості оберти, можна вирішити проблему шляхом регулювання викруткою. Робота проводиться шляхом зміни положення спеціальних гвинтів, регулювання якості та обсягу оборотів.

7. Очищення картерной вентиляції. Для вирішення завдання доведеться розібрати картер і дістати клапан. Виріб опускається в ємність з чистячою рідиною, сушиться і повертається на колишню позицію.

8. Установка нового карбюраторного ЕМ клапана. При виході з ладу цього елемента мотор стабільно працює при витягнутому підсосі. Для вирішення проблеми міняємо ЕМ клапан і перевіряємо його.

9. Очищення лопостей насоса ТНВД від іржі. Буде потрібно очищуючий склад, який потрібно розпорошити на горловину бака з пальним. В майбутньому додаємо в бак трохи масла для двигуна. Склад осяде на лопаті ТНВД і захистить метал від іржі.

10. Очищення жиклера ХХ. 15-20 років тому виконання такої роботи викликало багато труднощів у автовласників. Зараз з цим немає проблем. Досить купити спеціальний склад і почекати 5-10 хвилин. Далі дістаньте жиклер і приберіть залишки бруду.

У ситуації, коли плавають обороти двигуна, може знадобитися інша робота – заміна свічок, установка нових датчиків, настройка ЕБУ і т. д. При відсутності досвіду причину несправності повинен з’ясувати фахівець. Йому ж варто доручити ремонт автомобіля.
Багато автовласників відкладають роботу «на потім». Цього не можна робити. Краще відразу приїхати на СТО, зробити глибоку діагностику і усунути причину виниклої несправності.

Відео-огляд по регулюванню оборотів двигуна:

Прокоментуйте статтю першим

Залишити коментар

Ваша електронна адреса не буде опублікована


*